Saaremaa piirkondade mängud – 3×3 korvpall

When:
9. Apr 2022 @ 12:00 – 15:00
2022-04-09T12:00:00+03:00
2022-04-09T15:00:00+03:00
Where:
Orissaare spordihoone
Contact:
Orissaare Sport
53 40 1046 Andla Rüütel
JUHEND
Võistluse eesmärk:
– populariseerida korvpallimängu Saaremaa maakonna (Saaremaa ja Muhu valla) elanike hulgas
– tõsta huvi korvpalli vastu
– selgitada välja Saaremaa valla piirkondade parimad 3×3 korvpallis.
Aeg ja koht:
Võistlused toimuvad laupäeval, 26. veebruaril 2022 Orissaare spordihoones (Kuivastu mnt 29/2, Orissaare), algusega kell 12.00
Läbiviijad: MTÜ Orissaare Sport koostöös Saaremaa valla kultuuri- ja spordiosakonnaga.
Võistluste süsteem:
Piirkonna mängude korvpalli võistlused viiakse läbi vastavalt FIBA 3×3 kehtivatele võistlusmäärustele, välja arvatud juhud, kui käesolev juhend määratleb teisiti.
Reeglid LISA 1
Osavõtjad
Mängudest lubatakse osa võtta kõikide Saaremaa piirkondade võistlejatel, kes on kantud Saaremaa valla elanike registrisse, on sündinud Saaremaal või kelle vanem(ad) on kantud valla elanike registrisse. Iga sportlane esindab mängudel aasta jooksul ainult ühte piirkonda. Võistleja peab olema registreeritud valla registrisse vähemalt 1 kuu enne võistlemist.
Iga sportlane võib võistelda ainult ühe piirkonna eest.
Võistkonna suurus 3+1 sportlast. Alagrupist pääseb edasi 2 võistkonda.
Igast piirkonnast võib osaleda kuni 2 võistkonda ja arvesse läheb parima võistkonna tulemus.
Registreerimine
Võistkondade eelregistreerimine 24. veebruari õhtuks e-mailile orissaare.sport@gmail.com
Võistkonna paneb kirja piirkonna spordijuht.
 
Üldine
Iga sportlane vastutab oma tervise eest.
Võisteldakse sõbralikus, sportlikus õhkkonnas.
Kõik antud juhendis määratlemata küsimused ja tekkivad probleemid, vaidlused lahendavad korraldajad võistluspaigas koos kohtunikekoguga ja võistkondade esindajatega.
Lisainfo:
Aivi Auga tel. 506 5229
Andla Rüütel tel. 5340 1046
Üldist
Kõik käesolevas juhendis määratlemata küsimused lahendab võistluste peakohtunik Andla Rüütel.
NB! Võistlustel saavad osaleda vaktsineeritud või Covid- 19 haiguse läbipõdenud inimesed.
 
LISA 1
3×3 Korvpalli võistlusmäärused:
FIBA korvpallireeglid kehtivad olukordades, mis ei ole määratletud 3×3 korvpalli
reeglites
VÄLJAK JA PALL
3×3 korvpalli mängitakse ühe korvi all, väljaku suurus on 15 meetrit (laius) x 11 meetrit
(pikkus). Väljakule on märgitud vabaviskejoon (5,8m), 2-punkti joon (6,75) ning otsatormamisveata poolring (1,25m). Mängudeks võib kasutada ka poolt traditsioonilisest korvpalli väljakust.
Ametlikku 3×3 mängupalli kasutatakse kõikides võistlusklassides
2. VÕISTKONNAD
Võistkond koosneb 4 mängijast (3 väljakumängijat, 1 vahetusmängija).
Märkus: Võistkonna treener ei tohi võistkonda juhendada väljaku äärest ega selle ümbrusest.
3. KOHTUNIKUD
Mängul on 1 või 2 kohtunikku
* Märkus: Kohtunike ja/või lauakohtunike arvu määrab igaks mänguks korraldaja vastavalt võimalustele.
4. MÄNGU ALGUS
4.1. Mängueelne soojendus toimub võistkondadel üheaegselt.
4.2. Palli valdamine otsustatakse loosiga. Võitja võib otsustada pallist loobumise kasuks saades sellega eelisõiguse võimalikul lisaajal.
4.3. Mäng algab 3 mängijaga väljakul.
5. PUNKTID
5.1. Iga 2-punkti joone seest tabatud vise annab 1 punkti.
5.2. Iga 2-punti joone tagant tabatud vise annab 2 punkti.
5.3. Tabav vabavise annab 1 punkti.
6. MÄNGUAEG
6.1. Mänguaeg on 10 minutit. Olenevalt osalevate võistkondade arvust on korraldajal õigus mänguaega lühendada 8 minutile. Kell peatatakse surnud palli ja vabavisete ajaks. Mäng jätkub kui ründav võistkond on saanud palli valdamise.
6.2. Võistkond, kes saavutab enne normaalaja lõppemist 21 punkti, võidab mängu. Reegel kehtib normaalajal (mitte võimalikul lisaajal).
6.3. Lisaajal võidab võistkond, kes saavutab enne 2 punkti. Lisaaeg algab 1 minut peale normaalaja lõppu.
6.4. Võistkond, kellel ei ole mängu alguseks väljakul 3 mängijat, saab alistuskaotuse, mis märgitakse w-0 või 0-w („w“ märgib võitu).
6.5. Võistkond, kes lahkub mängust enne mängu lõppu (näiteks vigastuse tõttu), eemaldatakse mängust. Võitja võistkond saab valida, kas jätab skoori alles visatud punktid (kaotajale märgitakse 0) või valida w-0 olukorra.
6.6. Võistkond, kes on saanud eemalduse mängust või on saanud tahtliku alistuskaotuse eemaldatakse turniirilt.
* Märkus: võistluste korraldajale on jäetud õigus vajadusel muuta mänguaega ning normaalajal visatavat punktisummat.
7. VEAD
7.1. Võistkonna vigade limiit on 6. Personaalsete vigade arvestust ei toimu. 7.2. Viskel tehtud viga annab õiguse vabaviskele. Kui vise toimus 2-punkti joone tagant, siis 2-le vabaviskele.
7.3. Viskel tehtud vea puhul on mängijal õigus vabaviskele ka juhul kui vise tabas. 7.4. Võistkonna 7., 8. ja 9. viga annab õiguse 2-le vabaviskele. Võistkonna 10. ja iga järgmine viga annab õiguse 2-le vabaviskele ja palli valdamisele. See kehtib ka punktide 7.2 ja 7.3 korral. 7.5. Tehnilise vea puhul on vastasvõistkonnal õigus ühele viskele ja palli valdamisele, ebasportliku vea puhul 2-le viskele ja palli valdamisele. Mäng jätkub check-palliga 2-punkti joone tagant väljaku keskelt.
* Märkus: ründevea puhul vabaviskeid ei anta.
8. MÄNG
8.1 Peale tabavat korvi või viimast vabaviset:
• kaitses olnud võistkond toimetab söödu või põrgatusega palli korvi alt 2-punkti joone taha. • vastasvõistkonnal ei ole lubatud palliga mängijat otsatormamisveata poolringis segada. 8.2. Peale möödavisatud korvi või viimast vabaviset:
• ründav võistkond võib lauavõitlusest palli saades koheselt edasi rünnata.
• kaitses olnud võistkond peab palli eelnevalt toimetama (söötes või põrgatades) 2-punkti joone taha.
8.3. Vaheltlõike puhul peab kaitses olnud võistkond palli toimetama 2-puntki joone taha. 8.4. Surnud palli puhul alustatakse mängu check-palliga 2-punkti joone tagant (keskelt). 8.5. Mängijat loetakse 2-punkti joone taga käinuks, kui kumbki tema jalg ei ole seespool 2-punkti joont ega selle peal.
8.6. Pooleks palli puhul saab palli kaitses olnud võistkond.
9. MITTEAKTIIVNE MÄNG
9.1. Mängu venitamine (mitteaktiivne mäng) on keelatud.
9.2. Rünnakuaeg on 12-sekundit. Rünnakuaeg algab palli valdamisest.
9.3. Ründava võistkonna mängija ei tohi mängida seljaga korvi poole üle 5 sekundi. * Märkus: Rünnakuaega fikseeriva kella puudumisel loeb kohtunik rünnakuaja viimast 5-sekundit.
10. VAHETUS
Mängija vahetust saab teha vaid juhul kui pall on surnud, enne check palli või vabaviset. Vahetus toimub väljaku tagumisest joonelt (konstruktsiooni vastasjoonelt). 11. TIME-OUT
11.1. Võistkonnal on õigus ühele vaheajale, mida võib võtta surnud palli olukorras. 11.2. Teleülekannete puhul võib korraldaja võtta kuni 2 vaheaega, mis võetakse surnud palli olukorras peale mängu kella 6:59 ja 3:59.
11.3 Time-out kestab 30-sekundit.
* Märkus: vaheaega ei saa võtta ega mängijate vahetust ei saa teha kui mäng pole surnud (s.h. peale tabavat viset või vabaviset).
12 . PAREMUSJÄRJESTUS
Peale alagrupimänge selgub paremusjärjestus võttes arvesse:
12.1. rohkem võite.
12.2. omavahelise mängu tulemus.
12.3. visatud punktide keskmist (arvesse ei võeta loobumiskaotusi).
Juhul, kui võistkonnad on endiselt võrdsed peale neid punkte, arvestatakse võistkonda, võrdsete punktite puhul, alagrupis kõrgema koha saanud asetust.
1. VÕISTKONDADE ASETUS
Võistkonnad jaotatakse alagruppidesse loosiga
2. EEMALDAMINE
2 ebasportliku vea korral (tehnilised vead ei kehti) diskvalifitseeritakse mängija kohtunike
poolt. Mängija võib eemaldada vägivalla, mittesõnalise või füüsilise agressiooni,
mängu tulemuste rikkumise või FIBA anti-dopingu reeglite rikkumise eest.
Korraldajal on õigus ühe mängija rikkumise korral eemaldada võistkond turniirilt.

Viited

  • SPORDISÕBER
  • Allan Mehik/Fokera OÜ

Sünnipäevad

Toetajad

Kultuurimin_logo_est.png

joudLogo.png   eokLogo.png   kulkaLogo.png

Saaremaa vald   Muhu vald